مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟ رقابت هزار داوطلب معلول خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی دولت+ فیلم توجه شهید جمهور به جامعه هدف بهزیستی از یادگاری‌های دولت سیزدهم بود داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟ مستمری کمک‌هزینه لوازم بهداشتی اردیبهشت واریز شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بحران لوازم بهداشتی برای معلولان | مستمری لوازم بهداشتی واریز نشد آزمون بزرگ معلولان در نخستین آزمون استخدامی اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد مسکن ویژه معلولان خراسان رضوی در انتظار اعتبار | مبلغ وام اشتغال معلولان در سال جدید هنوز مشخص نیست مستمری حق پرستاری اردیبهشت ماه معلولان بسترگرا واریز شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) مستمری حق پرستاری و لوازم بهداشتی اردیبهشت معلولان کی پرداخت خواهد شد؟ سالی که نکوست از بهارش پیداست درخواست فعالان حقوق معلولین از سرپرست ریاست جمهوری برای اجرای قانون حمایت از معلولان
سرخط خبرها

داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟

  • کد خبر: ۲۳۲۰۲۶
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟
برای اولین بار در تاریخ استخدام ایرانیان در دستگاه های دولتی، افراد دارای معلولیت ایرانی با آزمونی اختصاصی شانس خود را برای پذیرش یک شغل محک خواهند زد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان فردا پنجشنبه ۱۷ خرداد ماه برگزار خواهد شد تا بیش از ۴ هزار نفر به جرگه شاغلین در ایران، آنهم شهروندانی با شرایط ویژه افزوده شوند.

این برای نخستین بار در تاریخ آزمون‌های اداری و استخدامی کشور است که شرایط پذیرش و جذب نیرو ویژه یک قشر از جامعه برگزار می‌گردد و معلولان از فرصت خاصی در این رویداد بزرگ کشوری برخوردار خواهند بود.

برای انجام آزمونی خوب و بدون استرس و به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاق پیش بینی نشده، رعایت نکاتی که در ادامه این مطلب عنوان شده است می‌تواند برای متقاضیان حائز اهمیت باشد.

زمان حرکت خود را تنظیم کنید

داوطلبان آزمون ویژه معلولان باید بدانند در روز برگزاری آزمون، خیابان ها و معابر منتهی به محل برگزاری با ترافیک سنگین و نیمه سنگین همراه خواهد بود و همین مسئله می تواند عاملی برای جا ماندن شما از حضور به موقع در محل آزمون باشد. 

از سوی دیگر، ابزار و امکانات مناسب سازی شده در شهر و همچنین محل های برگزاری آزمون بسیار اندک یا نزدیک به هیچ است. پس در نظر داشته باشید برای حضور به موقع از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو استفاده کنید تا کمتر دچار مشکل شوید. افرادی که دارای خودروی شخصی هستند و می توانند هم نوعان خود را به محل برگزاری آزمون برسانند هم گزینه خوبی برای مشارکت در تنظیم زمان حضور می باشند.

در برخی شهرها مانند مشهد که حوزه امتحانی متمرکز و در دانشگاه فردوسی می باشد، با رعایت چند نکته می توان به محل آزمون رسید:

  • ترجیحا از مترو استفاده و ایستگاه پارک ملت(دانشگاه فردوسی) پیاده شوید. پس از ورود به دانشگاه از درب شمالی(حاشیه بولوار وکیل آباد)، خود را به میدان علوم برسانید و با ون های مناسب سازی شده به سمت محل آزمون بروید.
  • اگر با ماشین شخصی، تاکسی های زرد یا اینترنتی به محل آزمون خواهید رفت، حتما از درب بولوار رضوی وارد شوید تا در سریع ترین زمان ممکن به محل آزمون خود برسید.
  • فکر پیاده رسیدن به محل آزمون را نکنید و حتما با یک وسیله نقلیه به سمت محل آزمون بروید.

تغذیه مناسب فراموش نشود

مهم نیست چند سالتان است یا از چه وزن و ابعادی برخوردارید. اما به یاد داشته باشید پیش از آزمون های مهم یا تاثیرگذاری مانند کنکور یا استخدامی، حتما صبحانه کافی میل کنید تا در طول آزمون دچار ضعف نشوید.

افراد دارای معلولیت طبعا قوای بدنی متفاوتی از سایرین دارند و رسیدگی به این مسئله اهمیت دو چندانی دارد که فرد، دچار ضعف و بی حالی نشود. میوه هایی مانند موز، خوراکی هایی مانند نانوپنیر و گردو، مغز بادام یا پسته، عسل، نان های حجیم شده و مواد پروتئینی، برای معلولان جسمی حرکتی بسیار مفید است و توصیه می گردد.

استفاده از لوازم بهداشتی

برخی از معلولان بهویژه معلولان جسمی حرکتی شدید و معلولان آسیب نخاعی برای استفاده از سرویس بهداشتی با مشکلاتی رو به رو هستند و آنچه مسلم است این است که سالن های برگزاری آزمون به احتمال خیلی زیاد دارای دستشویی های مناسب سازی شده نیست. 

استفاده از لوازم بهداشتی مانند پوشینه بزرگسالان یا سون های دفع ادرار، هم کمک بزرگی به جلوگیری از مشکلات اجابت مزاج در معلولان می کند و هم از اتلاف وقت آزمون جلوگیری خواهد کرد. در صورتیکه مشکل معلولیت شما از جنس متوسط یا شدید است، پیش از شروع فرایند آزمون از سرویس بهداشتی استفاده کنید تا در آزمون دچار کمبود وقت نشوید.

لوازم التحریر مناسب و به اندازه همراه ببرید

کلیدی ترین چیزی که یک داوطب به آن احتیاج دارد، داشتن لوازم التحریر مناسب است. حتما از مداد مشکی نرم استفاده کنید و به هیچ عنوان مداد فشاری را جایگزین نکنید. اگر لرزش دست دارید و گمان می کنید با فشردن نوک مداد روی برگه آن را می شکنید، یک مداد جایگزین هم داشته باشید.

استرس نداشته باشید

افرادی که در این آزمون شرکت می کنند، قطعا تجربه حضور در کنکور مقاطع کارشناسی یا بالاتر از آن را داشته اندو با فضای آزمون بیگانه نیستند. اما آزمون استخدامی و اهمیت پذیرفته شدن می تواند داوطلب را دچار استرس بکند. 

پس اگر در زمره افراد پر استرس هستید، پیش از آزمون یک لیوان آب بنوشید یا در منزل از دمنوش هایی مانند آرامش یا گل گاو زبان استفاده کنید. همچنین اگر قرص می خورید و دارو دریافت می کنید، دقت داشته باشید داروهای خواب آور را پس از آزمون مصرف کنید و صرفا داروهای روزانه یا مهم خود را دریافت کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->